lunes, 4 de agosto de 2014

Cos de un programa en Arduino

Es programa en el llenguatge d’alt nivell i generalment té els següents components per elaborar l’algoritme:
  • Estructures
  • Variables
  • Operadors matemàtics, lògics i booleans (variable que només pot obtenir dos resultats: sí/no, 1/0...)
  • Estructures de control (condicionals i cicles)
  • Funcions

Estructures:

Són dos les funcions principals que deu tenir tot programa en Arduino.
setup(){
}
És el codi de configuració inicial, només s’executa un cop
loop(){
}
Aquesta funció s’executa després del setup(), es manté executant-se fins que es desconnecta l’Arduino.

Variables:

Es u conjunt de dades que canvien el seu valor amb l’executació del programa
Boolean, true ó false: Boolean encendido=true;
Enter, valor sencer: int conta=5;
Caràcter, enmagatzema un ASCII: char letra=’a’;

Operadors booleans:

Utilitzats generalment dins del condicional If
  • && (i)
  • || (o)
  • ! (negació)
Per exemple If (a || b)

Operadors de comparació:

Utilitzats generalment dins del condicional If i sobre el For i While
  • == (igual a)
  • != (diferent de)
  • < (menor que)
  • > (major que)
  • <= (menor o igual)
  • >= (major o igual)
Per exemple If (a == b)

No hay comentarios:

Publicar un comentario